Proiectul “Incluziunea pe piața muncii pentru tinerii adulți dezavantajați din România” continuă încă 3 ani, în perioada 01 ianuarie 2023 – 31 decembrie 2025. Prima fază a proiectului s-a desfășurat în perioada Noiembrie 2019 – Decembrie 2022.
În prima fază a proiectului a fost înființată o structură de mediere a locurilor de muncă în două județe, Mureș și Covasna, cu scopul de a atrage mai multe persoane din grupurile vulnerabile, aflate în căutarea unui loc de muncă, pe piața formală a muncii.
Cu toate acestea, tranziția de la educație la ocuparea unui loc de muncă rămâne foarte problematică pentru tinerii adulți din grupurile defavorizate, care se confruntă cu diverse obstacole care le îngreunează intrarea pe piața muncii: stereotipurile și discriminarea, lipsa sprijinului din partea părinților, limitele impuse de faptul că provin din familii cu venituri familiale reduse (de exemplu, transportul), lipsa competențelor transversale (soft skills) pentru a aplica eficient la un loc de muncă și lipsa de sprijin după angajare.
Ca obiectiv general, proiectul urmărește susținerea tinerilor adulți dezavantajați din punct de vedere social, inclusiv pe cei din comunitățile de romi, în găsirea unui loc de muncă decent.
Pentru a realiza acest lucru, proiectul abordează, pe de o parte, tranziția de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a, iar pe de altă parte, consolidarea legăturilor dintre angajatori, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, inspectoratul școlar și școlile profesionale, în vederea îmbunătățirii calității educației profesionale pentru a spori perspectivele de angajare a tinerilor absolvenți ai școlilor profesionale.
Aproximativ 1 000 de elevi din clasele a VII-a și a VIII-a vor beneficia de orientare profesională, 120 de fete dezavantajate din punct de vedere social vor fi sprijinite să își continue studiile, în timp ce aproximativ 760 de elevi de școli profesionale vor beneficia de informații, consiliere și legături mai bune cu angajatorii până la sfârșitul proiectului.
De asemenea, proiectul consolidează capacitățile profesorilor și ale angajatorilor pentru a înțelege și a sprijini mai bine elevii sau angajații dezavantajați din punct de vedere social.