Proiect „Prin educatie spre vocatie!”, cod proiect PN2025

Proiectul beneficiază de un grant în valoare de 4.720.491 lei oferit de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE și Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală.

Partener Principal: Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia

Partener 1: Fundația HEKS/EPER România

Partener 2: Fundația pentru Promovarea Agriculturii și Economiei Regionale – FAER Reghin

Partener 3: NEW SCHOOL AS

Bugetul total al proiectului: 5.244.990 lei (1.104.208,42 Euro) din care Grant 4.720.491 lei și contribuție proprie/privată 524.499 lei

OBIECTIVUL GENERAL al proiectului: Creșterea gradului de incluziune socială și menținerea în  sistemul de educaţie a 645 de elevi în situații de risc din regiunile Centru si Nord–Vest, prin crearea de activități de tipul „Școala după școală”.

Obiectivele specifice ale proiectului:

OBIECTIV SPECIFIC 1.Reducerea fenomenului de abandon scolar si cresterea performantelor scolare pentru 645 de elevi,  într-o perioadă de 24 de luni, prin crearea a 17 grupe tip „scoala dupa scoala” in 13 localitati și organizarea unui Program de educație parentală pentru 110 părinți.

OBIECTIV SPECIFIC 2. Dezvoltarea pregatirii profesionale a 49 de cadre didactice/consilieri școlari care lucrează cu copiii aflati  in risc de abandon/părăsire timpurie a şcolii și cu copii cu CES, într-o perioadă de 4 luni, prin Organizarea unui Program de pregătire, care cuprinde 4 cursuri.

OBIECTIV SPECIFIC 3: Dezvoltarea de parteneriate sustenabile pentru 8 Școli și 8 Autorități Publice Locale, în vederea creșterii încrederii în procesul de învățământ într-o perioadă de 3 luni, prin organizarea a 3 Conferințe de promovare a educației incluzive și a unei sesiuni plenare de formare și diseminare.

GRUPUL ȚINTĂ:

GRUPUL TINTA PRINCIPAL este format din elevi cu risc de părăsire timpurie a scolii, structurați astfel: 635 elevi (6 si 16 ani), cu risc de abandon școlar din: învățământul primar 295 elevi, învățământul gimnazial 320 elevi și învățământul profesional 20 elevi, din familii defavorizate social (dezorganizate/monoparentale, afectate de sărăcie, rromi, nivel educațional parental scăzut, naționalitate maghiară), din Regiunea Centru (Jud. Alba și Mureș) și Nord-Vest (Jud.Bihor). Cantitativ: cel puțin 40% fete, aproximativ 75% elevi cu vârsta intre 6-10 ani, 25% cu vârsta intre 11-16 ani, cel puțin 80% din familii dezavantajate socio-economic, cel puțin 20% din familii rrome. În ceea ce privește repartizarea: 81,39% – Regiunea Centru (Județul Alba cu localitățile: Rădești, Berghin, Miraslău, Aiud, Ighiu, Șard, Ighiel, Țelna, Sîntimbru Sat, Sîntimbru Fabrică, Sebeș, Cugir, Alba Iulia, Județul Mureș cu localitatea Reghin ), 18,61% – Regiunea Nord-Vest (Județul Bihor cu localitățile Diosig și Cadea).

GRUPUL ȚINTĂ SECUNDAR:

Părinți: 170 de părinți ai celor 645 de copii (110 părinți de la Promotorul de proiect, 40 părinți Partenerul 1 și 20 părinți Partenerul 2) din grupul țintă principal vor participa la: un Program de educație parentală prin care se va urmării conștientizare rolului părintelui în educația copilului – 110 părinți, ședințe de consiliere a familiei 170 părinți.

Personal din educație: 49 persoane: cadre didactice/consilieri școlari/mediatori școlari/manageri care lucrează cu copiii și tinerii din grupurile țintă principale (40 Promotorul de proiect, 7 Partener 1 și 2 Partener 2). Cele 49 de cadre didactice/consilieri școlari/mediatori școlari/manageri/vor parcurge pe toată perioada de implementare a proiectului un proces de formare care vizează creșterea competențelor profesionale și a colaborării intersectoriale educație-social, în scopul reducerii abandonului școlar și al promovării educației incluzive.

Profesioniști/voluntari din sfera serviciilor sociale: 16 voluntari (Promotorul de proiect) din sfera serviciilor sociale, care furnizează servicii copiilor și tinerilor din grupurile țintă principale. Voluntarii vor fi implicați în activitățile de educație incluzivă și remedială derulate cu copiii.

Alte grupuri țintă secundare: 120 elevi din învățământul gimnazial și profesional (Partener 1), care nu se găsesc în situațiile de risc sus-menționate, dar care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal (învață în aceeași unitate de învățământ, locuiesc în aceeași comunitate) vor participa, împreună cu elevii din grupul țintă, la workshop-uri cu invitați speciali care le pot da elevilor exemplul personal, concret al modului în care, în condiții relativ vitrege, și-au gestionat optim ascensiunea în carieră.

ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI:

– Activități de educație incluzivă și remedială

– Activități formativ-educative

– Activități pentru satisfacere unor trebuințe primare ale copiilor

– Informare, consiliere și orientare vocațională

– Consilierea familiei

– Vizite ale elevilor la companii

– Elaborarea strategiei de lucru în echipa de management și formarea de noi competențe de lucru în echipa de proiect

– Dezvoltare curriculă/manual de educație incluzivă

– Activități de organizare a unei formări profesionale privind educația vocațională, cu entitatea NEWSCHOOL din Norvegia și transfer de bune practici în activitățile desfășurate cu beneficiarii acestui proiect

– Activități de dezvoltare a resurselor umane din unitățile de învățământ și din sfera serviciilor sociale

Indicatorii proiectului:

Număr de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit servicii de suport – 635

Număr de copii sau tineri care și-au îmbunătățit participarea școlară cu minim 10% – 635

Număr de județe în care au fost furnizate servicii educaționale sau sociale copiilor sau tinerilor cu CES – 1

Număr de județe în care au fost furnizate servicii de suport copiilor sau tinerilor cu risc de părăsire timpurie a școlii – 3

Număr de cadre didactice formate/ instruite în ceea ce privește lucrul cu copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii – 39

Număr de cadre didactice formate/ instruite în ceea ce privește lucrul cu copii și tineri cu CES – 2

Număr de părinți ai unor copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit sprijin – 170

Număr de părinți ai unor copii sau tineri cu CES care au primit sprijin – 10

Procentul entităților care cooperează, care aplică cunoștințele dobândite în cadrul parteneriatului bilateral – 100%

Număr de scrisori de intenție privind o viitoare colaborare – 3

Număr de participanți la schimburi proveniți din Statul Beneficiar – 18

 

Activități desfășurate de Fundația HEKS/EPER România în primul an de proiect (noiembrie 2020 – noiembrie 2021)

În anul școlar 2020-2021, 58 elevi din clasa a 8-a din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig au participat la activități remediale (meditații la limba și literatură română, limba și literatura maghiară și matematică) și au beneficiat de servicii de consiliere individuală și de grup/colectivă. S-au abordat subiecte ca: rolul autocunoașterii în alegerea unei meserii; oferta educațională în funcție de profilul personal; diferența dintre școala profesională și liceu; piața muncii; diferența dintre statutul de angajat și antreprenor; modalități de inițiere a unor întreprinderi mici; strategii eficiente în luarea deciziilor optime. Elevii care au participat la întâlnirile de consiliere colectivă și la activitățile remediale au beneficiat de o masă caldă (fel principal) în sistem catering, iar cei care au participat la întâlniri de consiliere individuală au beneficiat de o gustare rece. Primele rezultate, în contextul în care în anul 2020-2021 activitățile au început în semestrul II și au fost influențate și de pandemia de coronavirus, sunt încurajatoare:

    • Cresterea procentului de promovabilitate la Evaluarea Națională în Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig cu 11%;

    • Rata de tranziție din clasa a 8-a în clasa a 9-a de 96,55% pentru promoția 2020-2021.

49 de părinți/reprezentanți legali/tutori ai elevilor din grupul țintă al Fundației HEKS/EPER România au participat la întâlniri individuale cu psihologii sau consilierii școlari. În cadrul întâlnirilor individuale s-au abordat subiecte ca: profilul vocațional al elevului obținut în urma evaluării cu platforma Cognitrom și ofertele educaționale; aspecte care țin de susținerea în familie pentru opțiunea școlară a elevului; situații care pot interfera cu rezultatele școlare precum și diverse situații particulare.

În luna februarie 2021, doi psihologi și doi consilieri școlari au participat la o instruire privind utilizarea Cognitrom Career Planner, platformă specializată prin care elevii își pot cunoaște trăsăturile relevante pentru orientarea în carieră, se pot informa despre opțiunile școlare și profesionale, pot afla care sunt alternativele cele mai potrivite.

În perioada 30 august – 3 septembrie, cinci consilieri școlari și profesori din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig au participat la cursul de formare în domeniul educației incluzive și vocaționale susținut de Newschool Norvegia – agenție de proiectare în domeniul educației, partener în cadrul proiectului. Pe parcursul celor cinci zile de formare au fost explorate tehnici educaționale specifice modelului norvegian, aplicabile în școala din România, și modalități experiențiale de învățare pentru dezvoltarea personală și coeziunea grupului de profesori. Participanții au avut ocazia să exploreze împreună, ghidați de formatorul Newschool Norvegia, cum pot facilita exerciții creative care să crească motivația și să inspire creativitatea copiilor.

În data de 7.09.2021, Fundația HEKS/EPER România a organizat Conferinţa de lansare a Manualului de educație incluzivă elaborate în cadrul proiectului. Au participat reprezentanți ai partenerilor, ai școlilor colaboratoare în implementarea proiectului, ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor și ai Operatorului de program. Manualul va fi utilizat de către personalul didactic, consilierii și mediatorii școlari în activitatea cu elevii din învățământul primar și gimnazial. Mai multe detalii în articolul publicat în Transilvania Reporter privind lansarea manualului aici.

În anul școlar 2021-2022, au fost selectați alți 58 elevi din învățământul gimnazial (clasa a VIII) pentru a participa la activități remediale și de consiliere individuală și colectivă și a beneficia de o masă caldă.

Cinci consilieri școlari și profesori din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig au participat la un curs, fiind instruiți pentru a descoperi noi metode de educație incluzivă și dezvoltare personală. Cursul a fost organizat  în data de 12 octombrie 2021, fiind susținut de către Nicoleta Presecan, psiholog și co-autor al Manualului de educație incluzivă.

Șapte consilieri și cadre didactice din cadrul Scolii Gimnaziale Nr. 1 Diosig participă, începând cu data de 19 octombrie 2021 la un curs de consiliere și orientare în mediul școlar, de 100 ore, susținut de Casa Corpului Didactic Bihor.

Participarea la cursul de “Consiliere și orientare în mediul școlar”

În perioada 19 octombrie 2021 – 14 ianuarie 2022 în cadrul proiectului “Prin educație spre vocație” s-a desfășurat în on-line cursul “Consiliere și orientare în mediul școlar”, curs susținut de Casa Corpului Didactic a județului Bihor.

La curs au participat 7 profesori și consilieri școlari din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig, școală colaboratoare a Fundației Heks-Eper România în cadrul proiectului mai sus menționat.

Cursul este acreditat de Ministerul Educației (OME 4618/11.08.2021). A cuprins 6 module:

Modulul I: Consilierea educațională – abordări conceptuale

Modulul II: Autocunoaștere și dezvoltare personală

Modulul III: Comunicare și abilități sociale

Modulul IV: Managementul informațiilor și al învățării

Modulul V: Planificarea carierei

Modulul VI: Calitatea stilului de viață

Pe parcursul celor aproape 3 luni de instruire au fost vizate următoarele competențe:

    • Înțelegerea și utilizarea corectă a conceptelor specifice consilierii educaționale și a carierei, precum și a metodelor, tehnicilor și instrumentelor utilizate în acest domeniu;

    • Implementarea practică a metodelor și tehnicilor utilizate în procesul de autocunoaștere și dezvoltare personală;

    • Identificarea elementelor comunicării eficiente în medii reale și virtuale;

    • Exersarea deprinderilor de utilizare a tehnologiilor informatice și comunicaționale, pentru clarificarea traseului educational și professional;

    • Exersarea abilităților de utilizare a documentelor de marketing personal și Europass, în vederea continuării studiilor sau a inserției pe piața muncii;

    • Analizarea conceptelor de egalitate de șanse și de egalitate de gen, din perspectiva planificării carierei.

Cunoștințele dobândite vor fi valorificate în perioada următoare în cadrul activităților desfășurate cu elevii

LICEU SAU ȘCOALĂ PROFESIONALĂ – ACEASTA ESTE ÎNTREBAREA

În cadrul proiectului “Prin educație spre vocație”, proiect implementat de către Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația FAER și New School Norvegia, în anul școlar 2021-2022, 58 elevi din clasa a VIII-a din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig, școală colaboratoare a Fundației HEKS/EPER România, beneficiază de servicii de consiliere în carieră și orientare profesională.

Acestea au rolul de a veni în sprijinul grupului țintă în alegerea traseului educațional de urmat în funcție de aptitudinile, rezultatele școlare și visele legate de carieră a fiecăruia dintre ei.

Unul dintre subiectele abordate în cadrul consilierii individuale sau de grup a fost diferența dintre liceu și școala profesională.

Care ar fi avantajele și dezavantajele fiecărei opțiuni pe termen scurt, mediu și lung? Care va fi drumul urmat în viitor: o pregătire practică (putând să obții o meserie – în cazul acesta care ar fi opțiunile și ce pași ar trebui urmați) sau una teoretică (în vederea obținerii ulterioare a unei diplome în cadrul unei unități de învătământ universitar sau postuniversitar).

Servicii de informare și consiliere pentru elevii de clasa a VII-a din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig

Începând cu luna februarie 2022, 68 de elevi de clasa a VII-a din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig se bucură de servicii de consiliere și orientare în carieră precum și de servicii de masă caldă (fel principal) în sistem catering, în cadrul proiectului „Educație spre vocație!”.

În anul școlar 2021-2022 în paralel cu elevii de clasa a VII-a continuăm activitățile cu cei 58 elevi de clasa a VIII-a. Ei vor beneficia în continuare de:

    • servicii de consiliere și orientare în carieră, cu rolul de a sprijini alegerea traseului educațional de urmat în funcție de aptitudinile, rezultatele școlare și visele legate de carieră ale fiecăruia dintre ei.

    • activități remediale pentru materiile: limba și literatura română, matematică și limba și literatura maghiară;

    • masă caldă în sistem catering (fel principal) în cadrul ședințelor de consiliere de grup și a activităților remediale și o gustare rece în cadrul ședințelor de consiliere individuală

MASĂ CALDĂ PENTRU BENEFICIARII PROIECTULUI “Prin educație spre vocație”

În anul școlar 2021-2022 un număr de 58 de elevi din clasa a VIII-a și 68 elevi din clasa a VII-a din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig, beneficiază de servicii de masă caldă (fel principal) în sistem catering care corespunde din punct de vedere caloric și nutrițional vârstei copilului.

Aceste servicii sunt oferite în cadrul activității de consiliere în cariera și orientare profesională precum și a activității de educație remedială (meditații la limba si literatura română, limba și literatura maghiară și matematică).

Activități de autocunoaștere în cadrul ședințelor de consiliere individual și de grup

În cadrul activității de consiliere individuală sau de grup, una dintre temele preferate de elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig, școală colaboratoare a Fundației HEKS/EPER România în cadrul proiectului  “Prin educație spre vocație”, a fost cea de autocunoaștere.

Psihologii și consilierii școlari au cuprins următoarele secvențe:

    • joc de tip activity (arată, descrie, desenează cuvântul de pe bilețel);

    • discuții libere pe cele 4 profile (MAIMUȚĂ, TIGRU, ELEFANT ȘI FURNICĂ);

    • aplicarea unui test de personalitate;

    • identificarea cu unul dintre aceste personaje/profile;

    • aplicarea acestor profile pe exemple de profesii (minim 2 exemple la fiecare personaj) avantaje și dezavantaje pentru fiecare tipologie;

    • temă de casă: găsirea tipologiei (bazată pe testul de personalitate) corespunzătoare persoanelor apropiate: colegi, prieteni, membri din familie și asocierea lor cu diferite ocupații.

Rolul acestei activități este acela de a ajuta la: conștientizarea aptitudinilor; conștientizarea intereselor și a sistemului de valori și conceptul de sine (imaginea de sine, stima de sine).

Motivația învățării abordată la ședințele de consiliere de grup

În luna martie, în cadrul ședințelor de consiliere colectivă a fost abordat subiectul motivației învățării.

S-au discutat și analizat factorii care stau la baza procesului de motivație pentru învățare a elevilor (continuarea studiilor, curiozitatea/interesul, perseverența, rezultatele, poziția socială și recompensa), s-a aplicat chestionarul de motivație pentru învățare, au fost interpretate și discutate la clasă rezultatele obținute în urma aplicării chestionarului.

S-a mai discutat și despre etapele amânării și planificarea obiectivelor pe termen lung și mediu.

Majoritatea elevilor din clasele a 8-a din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig, Bihor consideră că în spatele motivației lor de a învăța stă dorința de a-și continua studiile, de a-și depăși condiția.

Workshop online în cadrul proiectului “Prin educație spre vocație!”

Ieri, 11 aprilie 2022, elevi și personal didactic din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig au participat la un workshop cu invitați speciali, care le pot prezenta elevilor exemplul personal, concret al modului în care, în condiții relativ vitrege și-au gestionat optim ascensiunea în carieră.

Au fost 4 invitați speciali:

    • domnul Daniel Anca, inginer agronom și șef al o fermă renumită din Diosig – a pornit de la munca simplă și a promovat, apoi a făcut studii superioare;

    • doamna Budai Elisabeta, biolog medical în Brașov – care nu vorbea aproape deloc limba română și a hotărât să meargă la școală în limba română și să-și urmeze dorința de a deveni biolog;

    • domnul Dr. Joszef Szabo, medic neonatolog în Marghita, din Diosig și pe care părinții nu au dorit să-l lase să meargă la liceu ci mai degrabă au dorit să-l vadă angajat cât de repede ca să se întrețină;

    • domnul Füzesi Tibor, agricultor în Diosig, care a avut rezultate școlare foarte bune, dar a dorit să se ocupe de agricultură și în prezent are o afacere mare în acest domeniu, unde însă lucrează cot la cot cu angajații săi și la muncile fizice.

S-a vorbit despre rolul învățăturii și alegerii corecte a carierei, care să combine atât interesul și pasiunea dar și realismul privind oportunitățile pe piața muncii. Invitații au vorbit despre încercările în străinătate și faptul că dacă dorești să muncești poți să te realizezi și în țară, despre barierele lingvistice pentru vorbitorii de limbă maghiară și cum acestea devin irelevante dacă ești un bun profesionist (deoarece nimeni nu se uită la naționalitate sau limbă ci la profesionalism în primul rând), despre faptul că există nenumărate oportunități în realitate, dar asupra cărora de multe ori nu suntem atenți.

Ascensiunea în carieră, motivația pentru învățare și dezvoltarea personală sunt teme care vor continua să fie dezbătute în cadrul sesiunilor individuale și de grup de consiliere și orientare în carieră.

Vizite la companii

În perioada mai – iunie 2022, au avut loc mai multe vizite ale elevilor la companii. Una dintre companiile vizate a fost SC CELESTICA ROMÂNIA SRL din Borș județul Bihor. Compania Celestica este o companie multinațională, unul din liderii pe piaţa serviciilor de manufacturare electronică.

Prin intermediul acestor vizite, elevii claselor a VII-a din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig, au avut oportunitatea de a face cunoștință cu piața forței de muncă, cerințele angajatorilor și condițiile de muncă din România.

Informațiile teoretice obținute în cadrul sesiunilor de informare, consiliere și orientare vocațională în cadrul proiectului “Prin educație spre vocație” au fost armonios completate de informațiile practice obținute de la reprezentanți ai departamentului de Resurse Umane.

În luna mai 2022, elevii claselor a VIII-a au participat la vizite similare în alte companii.

Tabără în Maramureș în perioada 27-30 iunie 2022

În perioada 27 – 30 iunie 2022, 49 elevi din clasele a VIII-a și 6 însoțitori din Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig au participat la o tabără în Maramureș la Resort Podina.

Scopul organizării taberei a fost dezvoltarea unor abilități și deprinderi practice necesare în viață. De asemenea tabăra a reprezentat o activitate desfășurată în alt context decât spațiul școlii, fiind o experiență binevenită după doi ani de pandemie, timp în care interacțiunile au fost limitate.

Printre activitățile din cadrul taberei se numără: atelier de pizza, atelier de rame foto, atelier de pancove, drumeție cu orientare pe hartă, vizită la fermă și bezele coapte, atelier de dezvoltare a abilităților fotografice cu telefonul, foc de tabără, campionat de jocuri: tenis, volei, baschet.

Le dorim elevilor succes la admiterea în învățământul liceal și profesional. Menționăm pe această cale că procentul de promovabilitate la Evaluarea Națională în cadrul  Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig a fost 82.86%

Felicitări elevilor și profesorilor pentru rezultatele obținute!

 

În anul școlar 2022 – 2023, 64 elevi din învățământul gimnazial (clasa a VIII-a) participă la activități in cadrul proiectului, respectiv a perioadei de sustenabilitate.

Unul dintre subiectele abordate la începutul acestui an școlar în cadrul sesiunilor de consiliere de grup a fost DECIZIA OPTIMĂ ÎN CARIERĂ.

In clasa a VIII-a D, de exemplu, majoritatea elevilor din clase terminale doresc să își continue studiile la o școală profesională sau de meserii: băieții în domeniul construcțiilor iar fetele în domeniul alimentației publice.

SCOPUL ACTIVITĂȚII: – conștientizarea etapelor muncii în cele 2 domenii, cu scopul de a favoriza consolidarea deciziilor personale.

DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII – grupul de băieți au primit câteva cuburi de construcție, iar grupul de fete o carte cu rețete tradiționale.

Sarcina băieților a fost să construiască o clădire oarecare, după care să deseneze și să calculeze materialul necesar pentru construirea ei. Fiecare grup a primit și un liniar, s-a stabilit că 1 cm = 1 m, iar cărămizile au dimensiunea de 40×40 cm2.

Sarcina fetelor a fost să compună un meniu cu 3 feluri de mâncare pentru un grup de 40 de persoane, cantitățile găsite în cartea de bucate corespundeau pentru 4 persoane. După stabilirea meniului s-a calculat cantitatea de ingrediente necesare pentru pregătirea mesei festive.

Elevii au fost foarte cooperanți, au încercat să își îndeplinească sarcina, nu au abandonat-o, cereau ajutor la calcularea cantităților. S-au simțit foarte bine.

În luna octombrie 2022, un alt subiect dezbătut în cadrul ședințelor de consiliere de grup a fost continuarea studiilor.

Elevii claselor a 8B și a 8D din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig, și-au exprimat în fața clasei opțiunea pentru forma de învățământ pe care vor să o urmeze după încheierea ciclului gimnazial.

Majoritatea elevilor implicați în activitate au optat pentru continuarea studiilor la o școală profesională, să învețe o meserie, dar nu puțini au fost și cei care, datorită sesiunilor de consiliere individuală și de grup au prins curaj să viseze la admiterea într-un liceu cu profil vocațional sau teoretic.

Sesiunile de consiliere cu elevii au rolul de a veni în sprijinul lor în alegerea traseului educațional de urmat în funcție de aptitudinile, rezultatele școlare și visele legate de carieră a fiecăruia dintre ei.

Galerie foto