Recomandări transmise Ministerului Educației în procesul de consultare publică privind statutul elevului și ROFUIP
Fundația HEKS/EPER România, alături de Centrul Român de Politici Europene (CRPE), Cognitrom, Asociația Școala de Valori, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Alba, Asociația Părinților Județ Sibiu (ASPASIB) și Federația “Coaliția pentru Educație”, a transmis Ministerului Educației o serie de recomandări în procesul de consultare publică.
Recomandările vizează:
Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP)
Școlile ar trebui să instituie o procedură formală prin care elevii să poată fi învoiți de la clasă pentru a beneficia de consiliere.
Contractul educațional dintre școală și familie trebuie să includă un articol explicit prin care părintele își dă consimțământul informat ca propriul copil să participe la activități de consiliere.
Părinții/tutorii, consilierii și diriginții ar trebui să participe împreună la sesiuni de discuții privind viitorul școlar și profesional al elevilor, bazate pe recomandările de orientare școlară și vocațională incluse în portofoliile acestora. Pentru elevii din anii terminali, contractul educațional dintre școală și familie trebuie să prevadă o sesiune de discuții între părinte/tutore, consilier școlar și diriginte.
Statutul elevului
Introducerea unui număr minim de ore obligatorii de consiliere școlară și profesională începând cu clasa a V-a pentru toți elevii din sistemul public de învățământ, incluzând 6 ore dedicate activității de orientare în carieră.
Continuarea procesului de orientare în carieră pe parcursul studiilor liceale și profesionale.
Pentru mai multe detalii, puteți accesa documentul de consultare publică aici: