Suntem în plină dezbatere publică pe marginea noilor planuri cadru pentru liceu, însă există aspecte pragmatice pe marginea cărora trebuie să reflectăm, cum ar fi finanțarea învățământului profesional și tehnic. Pentru că:
Toate acestea ne indică faptul că elevii români din IPT nu beneficiază de suficientă pregătire practică, iar finanțarea alocată este insuficientă pentru rezolvarea acestei probleme.
De aceea, Fundația HEKS/EPER România și CRPE, colaborând în cadrul proiectelor “Includerea pe piața muncii a tinerilor adulți din medii vulnerabile din România” și “De la educație la muncă decentă, județul Sibiu”, au argumentat în consultarea publică legată de costul standard per elev pentru anul 2025 nevoia stabilirii unui cost per elev (bunuri și servicii) mai ridicat pentru învățământul profesional și tehnic (tehnologic dual). Susținem alocarea unei sume destinate organizării stagiilor de practică pentru toți elevii din IPT, pentru a le putea asigura o formare de calitate și mai multe oportunități pe piața muncii.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să consultați documentul de mai jos: