Primele intalniri in cadrul campaniei de advocacy pentru finantarea programelor de tip after school

  • 06/03/2020
  • News
  • admin
  • Primele intalniri in cadrul campaniei de advocacy pentru finantarea programelor de tip after school

    În perioada 26 – 28 februarie 2020, a avut loc la Sfantu Gheorghe si Alba Iulia prima etapă a unei  Campaniei naționale de advocacy ce vizează „Finanțarea sustenabilă a programelor de sprijin educațional de tip after school, ca soluție pentru scăderea analfabetismultui funcțional și incluziunea copiilor aflați în situații de risc școlar”. Campania de advocacy se desfasoara in cadrul proiectului “Sprijin educațional pentru copiii vulnerabili din România. Pași spre extinderea și finanțarea națională a programului de tip after school”, implementat de Fundatia HEKS/EPER Romania, alaturi de Asociația „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia” si Fundatia Crestina Diakonia Sf. Gheorghe.

    În viziunea partenerilor proiectului, Programele de tip after school conțin activități de consiliere și sprijin educațional, social, psihologic, esențiale pentru menținerea în ciclul școlar obligatoriu a copiilor aflați în risc de abandon școlar. Ele sunt adaptate nevoilor și potențialului copiilor din diferite comunități și a specificului școlilor în care învață acești copii. Finanțarea acestor programe de la bugetele central și local reprezintă calea de reducerea efectivă a gradului de analfabetismului funcțional si de părăsire timpurie a școlii de către copii Această finanțare trebuie să fie asigurată în mod continuu, pe baza unor mecanisme multi-anuale, în principal de la bugetul de stat, dar cu posibilitatea atragerii altor fonduri bugetare și extra-bugetare.

    Prima etapa a campaniei de advocacy s-a concretizat printr-o serie de dezbateri organizate cu cadrele didactice implicate în proiect, cu părinții copiilor beneficiari și cu membrii echipelor de implementare a proiectului. Discutiile, moderate de reprezentanti ai Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale (FONSS), au vizat obiectivele campaniei, prevederile legislative existente si proiectele-pilot lansate in dezbatere publica, colaborarea existenta cu autoritatile publice judetene si locale in judetele Alba si Covasna, respectiv rolul fiecarei categorii de stakeholderi (parinti, profesori, ONG-uri) in cadrul campaniei de advocacy.