Obiectivul principal din cadrul acestui domeniu il constituie o mai bună integrare a copiilor romi in sistemul de educatie. In acest sens, abordarile principale constau in sprijinul dezvoltarii continue si sustinerea unui sprijin educational suplimentar prin programe precum Scoală dupa Scoala, Gradinita Estivala, activitati interculturale educationale, pregatiri pentru examinari, promovarea cooperarii intre scoli si parinti.
Abordarea educationala propusa de proiect este apreciata de catre scoli, inspectorate scolare, municipalitati, consilii judetene si comunitatile de romi. Cel mai bun indicator al aprecierii, eficacitatii si eficientei este dorinta de cooperare, cofinantarea din partea autoritatilor locale ajungand la 50% din costul direct pentru programul Scoala dupa Scoala, in al patrulea an de proiect, in toate locatiile partenerilor. Impactul si progresul proiectului sunt semnificative, fiind semnate parteneriate in peste 70 de localitati, pentru replicarea modelului Scoala dupa Scoala.
Succesul mentionat se reflecta si in rezultatele obtinute pana in prezent: 97% din beneficiariide grădinitelor estivale sunt inscrisi la scoala, performante academice mai bune si frecventa crescuta la scoala pentru peste 2000 de beneficiari ai programului Scoala dupa Scoala, desfasurat in scoli sau in centre de zi, o mai buna intelegere a diferitelor culturi si etnii prin intermediul activitatilor interculturale comune. Profesorii si personalul auxiliar sunt mai bine pregatiti in domeniul educatiei interculturale si au primit carti si materiale in domeniul dezvoltarii personale a elevilor. In plus, parintii par sa inteleaga mai bine importanta educatiei in viata si dezvoltarea copiilor lor, datorita diferitelor activitati si evenimente organizate in clasa.
Pentru mai multe informatii privind impactul programului Scoala dupa scoala, va rugam sa accesati link-ul: Impactul programului SDS_2015-2018.
Nicio pagină anterioară găsită.