Workshop pentru diseminarea rezultatelor si bunelor practici din proiectul HOPE

  • 19/03/2021
  • Noutati
  • admin
  • Workshop pentru diseminarea rezultatelor si bunelor practici din proiectul HOPE

    In data de 16 martie 2021, HEKS/EPER România a organizat două workshop-uri pentru diseminarea rezultatelor și a bunelor practici din cadrul proiectului HOPE: unul cu reprezentanți ai ONG-urilor active în domeniul medierii de locuri de muncă și/sau servicii sociale și unul cu reprezentanți ai companiilor. Discutiile au vizat componenta de incluziune a romilor la locul de munca din cadrul proiectului.

    Discuțiile cu ONG-urile s-au concentrat asupra intervenției proiectului. Experții HOPE au explicat importanța unei bune inducții, a oferirii de feedback, a solicitarii de feedback, a unui interviu formal la plecare, astfel încât angajatorul să poată învăța și să facă schimbări atunci când este necesar, a identificarii de soluții împreună cu angajatul pentru diferite situații/probleme, de a sprijini angajatorii în crearea unui mediu favorabil pentru angajații vulnerabili, de a explica drepturile și responsabilitățile angajatilor vulnerabili (de ex. impozitele salariale, asigurările de sănătate etc.), de a avea un mentor bun, de comunicare ( diferența dintre „I-am spus” și „a înțeles?”), de a include managerii (sefii directi) în procesul de selecție.

    Majoritatea participanților fiind erau reprezentanți ai companiilor colaboratoare, discuțiile cu companiile s-au concentrat asupra schimbărilor observate în companiile lor după intervenția proiectului. Printre schimbările menționate de reprezentanții HR după intervenția proiectului s-au numărat: manageri care manifestă empatie crescută, fiind mai atenți și mai responsabili, înțelegând mai bine oamenii și căutând soluții împreună; echipe consolidate dupa training și angajații comunicând mai mult, manageri (sefi de schimb) mai răbdători și care comunica mai bine, compania aplicând un interviu formal la plecare, care îi ajută să-si identifice vulnerabilitățile și să planifice intervenții pentru a preveni alte demisii.

    Printr-un exercițiu interactiv, participanții au avut ocazia să răspundă la o întrebare din chestionar, să-si compare pe loc raspunsurile cu cele date de respondenți și să reflecte la schimbările mentionate în raport.